Reference se nepodceňují. Proměňují návštěvníky v zákazníky

0
775

Většina společností mávne nad referencemi nebo hodnocením firem rukou. Jenže to je škoda, škodí si tím bohužel jenom sami sobě. Tím, že se recenze budou brát za důležité a že se s nimi bude manipulovat, může vést jenom k jednomu jedinému závěru, a sice z návštěvníků se stanou zákazníci. A přesně to je to, čeho chcete docílit, nebo ne?

Jsou to vždycky zkušenosti zákazníků s produktem

Je mylné se domnívat, že recenze nesouvisí s daným produktem. I když by se jednalo jen o zlé jazyky, kteří narazili na vaši reklamu, vždycky mají komentář k vašemu produktu. Jestli se bude jednat o konstruktivní kritiku, to je pouze otázkou.

V každém případě je třeba brát v potaz jak kladné, tak záporné hodnocení. Jak již bylo zmíněno, firemní zkušenosti jsou jinými slovy pouze zkušenosti vašich zákazníků s vaším produktem. Jsou zkrátka velice cenné. Zatímco kladné vám dodají pocit zadostiučinění a můžete je použít do svých reklam nebo si je přidat na sociální sítě, záporné vám zase dají podnět ke zlepšení.

Hodnotný kus obsahu

Marketingoví specialisté se shodují na jednom, a sice že reference jsou pouze hodnotným kusem obsahu. A pomocí něj je možné zvýšit zájem o váš produkt. Dokonce natolik, že se z návštěvníků stane zákazník. A to poté vede ke zvýšení vašich každoměsíčních obratů.

Sbírejte reference, zvýšíte tím svou důvěryhodnost

Ovšem nejen jako materiál či obsah pro reklamy – reference jsou také tím, co zvýší vaši celkovou důvěryhodnost. V souvislosti s tímto se pojí jeden zajímavý anglický pojem nazvaný „social proof”, který je v doslovném překladu jakýmsi „sociálním důkazem”. Je třeba si uvědomit, že lidé se často nepřiklání k reklamám jako takovým, ale dávají přednost lidem. I v tomto případě platí „lidé lidem”, proto sbírejte reference a prospějte tím své firmě.